De laatste dingen in de koffer.

2 januari 2018

Allereerst willen we iedereen voor 2018 veel geluk en gezondheid toewensen!

In het eerste blog waren er nog allerlei activiteiten in zicht die geld moesten opbrengen. Deze zijn achter de rug en het resultaat is verbluffend!
Het Benefietfeest door Kadzmav heeft €5900 opgebracht, de pretecho's €1800 en de kerstmarkt in het Slingeland ziekenhuis  €1800! We zijn hartstikke blij met dit geweldige bedrag en we hebben het bedrag van €20.000 ruimschoots gehaald.

Voor ons begint 2018 spannend. De reis naar Ethiopië èn de werkzaamheden in het Soddo Christian Hospital.  Wat komt er allemaal op ons pad? We zijn alle 6 geen 'groentjes' meer in ons vak, maar in deze andere wereld waar de gezondheidszorg op een héél ander level staat, beleef je iedere dag wel iets bijzonders...We hebben er zin in om deze uitdaging weer aan te gaan! En dagelijks zullen we jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden.

De medische attributen en medicijnen zijn allemaal ingepakt en staan klaar bij het bedrijf van Roy Vinkenvleugel, de echtgenoot van Anne Marie. Het is heel fijn dat we daar alles hebben kunnen inpakken op grote tafels en dat de ingepakte tassen van 23 kg per stuk (!) daar mogen blijven staan. Tot de laatste week kwamen er nog vragen binnen per mail, om speciale medische spullen mee te nemen. De tassen zitten tjokvol en de meesten zijn al geseald.

Tijdens deze laatste dagen gaat ieder  van ons de laatste privé-dingen inpakken. Dit is niet veel, want in elke privé-koffer moet een warmte lamp mee en dit is een grote doos ;-). Veel kleding hebben we niet nodig. Overdag hebben we een uniform aan en 's avonds iets wat lekker gemakkelijk zit.  Nette kleding is niet gepast, dus de pumps kunnen thuisblijven, haha!  Als we even de stad ingaan is dit in een spijkerbroek, of eenvoudig jurkje en een paar stevige gympen waar we lekker op kunnen lopen over al die stenen.

Het is zo grappig, onze Ethiopische collega's zitten al in de eerste week te 'azen' op onze schoenen en gaan deze al bijtijds reserveren! Ze gaan op een gunstig moment naast je zitten en dan komt het...:  " Nice shoes" en vervolgens wijzen ze met een knipoog naar zichzelf.

Op 5-1-18 om 15.30 uur zullen we met de trein vanuit Arnhem vertrekken naar Frankfurt. Roy en Guido (echtgenoot van Yvonne) brengen al onze tassen en koffers met de bedrijfsbus weg.
Om 20.00 uur vertrekt het vliegtuig van Ethiopian Airlines naar Addis. We gaan op weg met brieven waarin de inhoud van het 'Medical Equipement' beschreven staat. Deze brieven staan vol stempels en handtekeningen. Hopelijk lukt het om zonder problemen door de douane te komen...

Het volgende blog komt vanuit Ethiopië en dan kunnen we vertellen hoe het verlopen is.
Groet, Marieke

1. Yvette heuthorst:
    3 januari 2018
    Team Slingeland, heel veel succes in Ethiopie.
  2. Rianne:
    3 januari 2018
    Leuk weer jullie belevenissen te volgen!
    Succes weer met zijn allen!
  3. Marije Fraza:
    3 januari 2018
    Lieve Marieke (en collega's)
    Een hele goeie reis alvast en veel succes in Ethiopië! X van ons 5-en
  4. Monique Hofman:
    3 januari 2018
    Voor Kirsten en alle (reis) collega’s; een hele mooie tijd gewenst; maak mooie herinneringen met elkaar !
    Super wat jullie doen!!
  5. Dianne P:
    4 januari 2018
    Lieve collega's...heel veel succes! Het wordt vast weer een bijzondere werkreis naar Soddo, ga jullie weer volgen!
    X Dianne
  6. Ans:
    4 januari 2018
    Heel veel succes lieve mensen. Goede reis en veilig weer terug
  7. Sandra Bongers:
    4 januari 2018
    Heel veel werk plezier met z'n allen!
    Goede reis!
  8. Ria Bannink:
    4 januari 2018
    Heel veel succes gewenst, en wij gaan jullie weer volgen.
  9. Sabine:
    4 januari 2018
    Heel veel succes en plezier samen natuurlijk !! Ik ga jullie volgen😘
  10. Annet:
    4 januari 2018
    Maak er weer een onvergetelijke trip van!
    X
  11. Erik en Wilmke:
    Lieve Marieke en collega’s
    Wij wensen jullie een goede reis en veel succes samen.
    Wij gaan jullie volgen !!

Liefs Erik en Wilmke
  12. Maaike:
    4 januari 2018
    Een goede reis en heel veel succes gewenst! Wij gaan jullie blog zeker volgen!

Groeten,
    Herma, Maartje en Maaike
  13. Heleen Klumpenhouwer:
    4 januari 2018
    Een hele goede reis allemaal!
    Leuk om jullie verhalen weer te gaan lezen👍🏻
  14. Peter en Annelies Kox:
    5 januari 2018
    Lieve Yvonne en collega's , wij wensen jullie een goede vlucht en heel veel succes! We gaan jullie volgen!
  15. Claar Schillings:
    5 januari 2018
    Goede reis en heel veel succes.
    Ik volg jullie blog.
  16. Manuela:
    5 januari 2018
    Voorspoedige reis en veel plezier voor jullie allen!!
  17. Margreet:
    5 januari 2018
    Heel veel plezier en succes bij alles wat jullie doen!
    Groetjes van Margreet
  18. Jacqueline Kramer:
    5 januari 2018
    Heel veel succes, en er zullen wel weer veel bijzondere dingen gebeuren daar, ga jullie volgen groetjes Jacqueline K
  19. Erna Wanders:
    5 januari 2018
    Een hele goede reis en veel succes. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes Erna
  20. Veronie Gebbinck:
    5 januari 2018
    Tof dat jullie dit doen; dit jaar samen met kinderarts Monique Jacobs. Veel succes gewenst met zijn allen. Groeten
  21. Sindy:
    5 januari 2018
    Heel veel (werk) plezier met z’n allen. Benieuwd naar alle verhalen en foto’s die gaan komen
  22. Riet JACOBS:
    Lieve, enthousiaste ethiopiegangers,
    Ik wens jullie allen een zinvolle tijd,met veel vriendschap onder elkaar en wijsheid in het ziekenhuisje
    We hopen snel iets over de vlog te zien
    Moeder van Monique .
  23. Maria Schenning:
    Lieve mensen,
    Heel veel succes gewenst, geweldig wat jullie daar doen!
    Ik wens jullie allen daar een goede en fijne samenwerking toe en blijf jullie
    belevenissen volgen!
    Hartelijke groet van Maria Schenning
  24. IloontjeENvanLoontje:
    6 januari 2018
    Goede reis, we leven weer mee.
  25. Miep Otten:
    Lieve Marieke en collega's
    Veel succes! Ik ga jullie "op de voet" 😉 volgen! Zet m op!
    Liefs v Miep
  26. Nicole Nijenhuis:
    6 januari 2018
    Leuk jullie zo te kunnen volgen :)
    Goede reis, hopelijk verloopt alles voorspoedig!
    Succes en veel (werk)plezier daar met z'n allen.
    Groetjes Nicole Nijenhuis
  27. Mieke Jansen:
    7 januari 2018
    Lieve allemaal
    Sluit me aan bij alle wensen die al geschreven zijn.
    Leuk om jullie weer te volgen.
    Groetjes Mieke Jansen.