Druk met de voorbereidingen...

1 december 2017

We gaan deze keer met 6 zorgverleners vanuit het Slingeland ziekenhuis naar Ethiopië.  Op de foto v.l.n.r. Marieke Peulers (klinisch verloskundige) , Monique Jacobs (kinderarts), Kirsten Smeets (gynaecoloog), Toon Hendriks (anesthesieverpleegkundige/ fotograaf),  Anne Marie Besselink (verpleegkundige kraamafdeling), Yvonne Kox (klinisch verloskundige). Op 5-1-2018 gaan we vertrekken naar Addis en de volgende dag hopen we in het Soddo Christian Hospital in Soddo  te arriveren.

We zijn druk met de voorbereidingen. Eerst komt op 1-12 -17 het grote Benefietfeest bij Restaurant Jansen in de Kruisberg, waar de band Kadzmav speelt, Wies Knipping en Emma zullen optreden, een professionele veilingmeester allerlei mooie producten veilt, enz,enz. We hopen dat het veel geld op zal brengen wat we goed zullen besteden voor de Ethiopische vrouwen.

Verder zijn we bezig om de tassen in te pakken. De helft is ingepakt en de andere helft gebeurt op 5-12. Er zijn ongelooflijk veel mutsen gebreid, gehaakt, genaaid en gekocht!! Via Marielle Kwakkel ( nicht Marieke) kregen we héél veel mutsen gebracht, o.a.gebreid  door OK personeel van ziekenhuis OLVG in Amsterdam, geweldig!  Ook zijn er héél veel rompertjes gebracht. Dit doen we in zakken, deze worden vacuüm gezogen met de stofzuiger en dan in tassen gestopt. We mogen allemaal 2x 23 kg meenemen en gaan veel extra tassen/ koffers inchecken. We nemen het ' t liefst mee omdat je het dan ook kan gebruiken en uitdelen aan de juiste personen. Het gevaar van opsturen is dat het niet aankomt...( zoals in 2013)

Het onderwijsmateriaal voor de verloskundigen in de buitengebieden is gecopieerd en gesorteerd. De bestellingen komen binnen zoals bloeddrukmeters, doptones om het babyhartje te beluisteren, bestellingen voor de nieuwe couveuseafdeling, navelklemmen, medicijnen, een bekken met een pop ( voor onderwijs) enz., enz.

Het wordt steeds concreter. Kirsten, Toon , Anne Marie en Marieke zijn al één of meerdere keren geweest in Soddo en weten een beetje wat hen te wachten staat....Monique en Yvonne laten zich verrassen ;-) We hebben er als groep veel zin in en kijken uit naar 5-1-18!